شهر جدید پرند،دوشنبه و پنج شنبه بازار؛ خوب یا بد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ه گزارش «پرند پرس»، شهر پرند با داشتن نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن، نیازمند توسعه و روزآمد شدن مراکز خرید است. یکی از مراکز خرید هفتگی که در دو منطقه پر جمعیت شهر برپا می شوند دوشنبه و پنج شنبه بازار به شیوه سنتی است.

بازارهای هفتگی علی رغم نامناسب بودن شرایط برپایی غرفه ها و عدم نظارت های لازم از با استقبال شهروندان مواجه شده اما از سوی دیگر اشکالات زیادی در اجرا و برپایی و اسکان غرفه هایی که در خیابان برپا می شود نیز وجود دارد.

به خوبی روشن است که بازارچه های هفتگی که نیازهای روزانه ساکنان شهرهای کوچک را فراهم می کنند از ملزومات ادامه رشد و پویایی شهر هستند اما در این میان باید دقت داشت که معایب یک امر بیش از مزایایش نباشد و بتوان در مسیر رشد روزافزون گام بردارد نه اینکه معضلی برای شهر باشد.

این بازارها با تمام مزایایی از جمله داشتن قیمت های مناسب و تنوع محصول، دارای ایرادات و مشکلات اساسی بوده که برای بهبود آن نگاه کارشناسانه ای طلب می شود. به همین منظور گفتگویی با شهروندان در سطح شهر انجام داده و انتظارات آنان را در خصوص بازارهای هفتگی در شهر جویا شدیم که در این گزارش می خوانید:

خرید از سر ناچاری
خانم میانسالی که با فرزندش به دوشنبه بازار آمده به خبرنگار گفت: هر از گاهی برای خرید مایحتاج روزانه خانه سری به بازار می زنم البته اقلام چندان با کیفیتی را نمی توان در این بازار تهیه کرد. متاسفانه به دلیل گران بودن اجاره مغازه ها در پرند تنوع و تعداد مغازه ها زیاد نیست و جنس هایشان اغلب گران هستند و به ناچار برای تهیه خواروبار و میوه به بازار می آیم.

دسترسی ارزان و سریع
اسما حسینی دختر جوانی که برای خرید لباس به بازارچه آمده است می گوید: یکی از محسنات خرید در بازارچه سهل الوصول بودن دسترسی به اجناس است. حدود دو سالی از برپایی بازارچه های هفتگی می گذرد و در این زمان بسیاری از مایحتاج ضروری خود و خانواده ام را با قیمتی مناسب به صورت عمده از این بازارچه ها خریداری کرده ام. علی رغم اینکه در پرند مراکز خرید کمی وجود دارد که اغلب گران و بی تنوع بوده خرید هفتگی مایحتاجم را از بازارچه های هفتگی ترجیح می دهم.

بی کیفیت و غیر استاندارد
علی خلیفه پیرمرد ۶۰ ساله ای ضمن گلایه از عرضه محصولات بی کیفیت در این بازارچه ها می گفت: مدت کمی است که به شهر پرند نقل مکان کرده ام کمبود مراکز خرید در این شهر به شدت احساس می شود و مردم ناچارند برای خرید راحت و ارزان به این بازارها مراجعه کنند. چند باری که از این بازارها خرید کرده ام تنها به خرید خوراکی بسنده کرده ام که آنهم با کیفیت خوبی عرضه نمی شود و اقلام خوب و استانداردی هم در این بازار نیست و در صورت بد بودن جنس نمی توان صاحب آن کالا را پیدا کرده و آنرا تعویض نمود.
ودرادامه افزود: نظارتی بر قیمت ها نیست، کیفیت اجناس پایین و غیر استاندارد و میوه هایی که خریدم آنقدر بی کیفیت بود که مقدار زیادی از آن را دور ریخته ام.

تنوع و قدرت انتخاب
مژگان نصیری یکی از مشتریان ثابت پنج شنبه بازار در شهرک آفتاب است. وی تمرکز و قدرت انتخاب را مهمترین مزایای این بازار دانسته و گفت: بسیاری از اقلام مورد نیاز یک خانواده یک جا و در یک بازار وجود دارد و به همین دیلی به راحتی می توانم هر هفته با یک بار مراجعه به پنج شنبه بازار مایحتاج خود را تهیه کنم.

ترافیک و آلودگی محیط زیست
ابراهیم وزیری یکی از ساکنان شهرک آفتاب ضمن ابراز شکایت از نحوی برپایی چنین بازارچه هایی گفت: برپایی این بازارها باعث ترافیک شدید می شود و مردم برای عبور و مرور بخصوص در ساعات پایانی روز دچار مشکلات زیادی می کند. این بازارچه ها در یک منطقه پر تردد برپا می شوند و فاقد سازماندهی مناسبی هستند. از طرفی با اتمام و جمع آوری غرفه ها در بازارچه شاهد برجای ماندن زباله و آلودگی زیادی هستیم.




:: موضوعات مرتبط: اخبار شهر جدید پرند , ,
:: برچسب‌ها: مسکن مهر پرند , شهر جدید پرند , پرند , مسکن پرند , شهر پرند , قیمت مسکن در پرند , شهرک پرند , قیمت خانه در پرند , قیمت آپارتمان پرند , ,
:: بازدید از این مطلب : 2232
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 1 دی 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');